BCN > DXB > BCN

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door PatrickB, 12 mrt 2022.

  1. PatrickB

    PatrickB Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Hi allen,

    Ik ben voornemens BCN > DXB te boeken met een overstap op AMS en terug via CDG, AMS en BCN.
    Nu wil ik eigenlijk 's morgens KL 1665 nemen, en dan met 1666 direct terug als onderdeel van de BCN DXB itinerary. Weten jullie of ik 's morgens op AMS al kan inchecken voor mijn BCN DXB route en hier boarding passen kan krijgen? Ik ben voornemens alleen met handbagage te reizen dus hoop op BCN na het uitstappen direct weer in te kunnen stappen. Als ik niet op AMS kan inchecken voor mijn BCN DXB trip vrees ik dat 50 minuten tekort is. In dat geval zal ik de dag ervoor naar BCN moeten vliegen en daar overnachten.

    Daarnaast- wat is jullie ervaring met doorlabelen van bagage met een overnight stay? Mocht ik wel met checked bagage reizen kan ik laatste segment (BCN > AMS) een dag later dan DXB > CDG> AMS zetten tegen dezelfde fare maar daar heb ik enkel wat aan als ik mijn bagage in AMS van de band kan halen. Voorheen was dit op de website van KLM vermeld maar dit lijkt te zijn verdwenen.

    Thanks alvast !
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dubai is inmiddels vrij in te reizen toch? Dus dan zou je denken dat je OLCI kan doen en ook meteen je BP krijgt, maar zeker weten doe ik dat niet.

    Laatste keer dat ik een over night stay op AMS had kreeg ik mn koffer niet en kon ik deze pas op de eindbestemming van de band halen.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op Barcelona is een direct turnaround zeker mogelijk.
    Online inchecken zou moeten kunnen, als het niet lukt kan men je echter in Amsterdam niet zonder meer helpen omdat ee dan iets geblokkeerd staat in het systeem en ben je overgeleverd aan de gate agents ib Barcelona die dat wel moeten kunnen maar zou wel een stressvol begin van een reis zijn.
     
  4. PatrickB

    PatrickB Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Goed om te weten. Voor Dubai is momenteel de keuze, of vaccinatiebewijs, of PCR test of herstelbewijs. Dat zal dus nog wel gecheckt worden bij het inchecken. Ga het risico met de koffer niet nemen, dus dat wordt carry on only.
     
  5. PatrickB

    PatrickB Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Helder. Je zou inderdaad zeggen dat het wel moet lukken. Ik kan als alternatief ook nog vlucht met Transavia nemen vanaf RTM, die gaat ‘s morgens om 7 uur. Iets meer tijd, maar mis dan Plat voordelen die ik met KLM wel heb.
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Zorg dat je zeker weet dat je je boardingpass voor dubai in adam kan krijgen anders moet je hem in barcelona ophalen en dan ben je de sjaak. vorige week rijen en rijen bij de check in lukte je never nooit binnen 50 minuten
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Bij de gate kunnen ze het in principe ook, en als je aankomt kom je direct bij de gate aan.
    De vraag is echter of men meewerkend is, zo heb ik een keer op London Heathrow (compleet andere luchthaven, dat snap ik ook), toen ik opeens van de laatste vlucht van de dag gegooid werd toen ik al door de beveiliging was, aan de gate direct kunnen omboeken dat ik toch op een eerdere vlucht meekon, men heeft alles aan de gate geregeld, dus het is mogelijk.
    Nu zou ik zeker niet voor een 50 minuten en dan bij de balie ophalen van boarding pass gaan, geheel onmogelijk is het niet als je Sky Priority hebt, je hebt dan een speciale check in, en je mag voor als je vlucht bijna aan de beurt is, en je mag ook van de snelle security gebruikmaken.

    Maar eerlijk is eerlijk, ik zou bijzonder gestressed zijn als ik in Amsterdam mijn boarding pass niet zou krijgen...
     
    Ready2Board en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat is de theorie maar de praktijk kan zeker bij de KLM op outstations afwijken.
    Heb vorige week ongeveer 1 uur in de rij gestaan bij incheckbalie Sky Priority. Waarom? Nou 1 balie open en een bus Chinezen vlak voor mij aangekomen met bestemming Parijs......
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Op AMS kunnen ze je die boardingpassen gewoon geven in de lounge... Op BLL voor een direct-turnaround moest toen alleen bij de gate nog even vaccinatiebewijs gecheckt worden aangezien ik niet langs de check-in desk op BLL was gegaan.
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. PatrickB

    PatrickB Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Top- dat zou mooi zijn. Overigens heb ik iets te lang gewacht met boeken want fare in combinatie met de vluchten die ik wil is helaas niet meer beschikbaar. Heb nu de route via HEL gekozen, dus 's morgens leg 1 naar HEL en dan direct weer terug. Carry-on only (2x handbagage is genoeg voor 6 dagen) en om Finland in te reizen zijn momenteel geen beperkingen. Verwacht dat ik na het uitstappen direct weer in de rij kan staan zonder langs security te moeten. Mocht dat alsnog nodig zijn heb ik +/- 30 min..
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Even een update over bovenstaande:

    Ik vlieg vandaag AMS-GOT-AMS-BKK op twee verschillende tickets, begin mn tweede ticket in GOT maar kan mn babage af afgeven voor BKK in AMS. Dat scheelt weer dat ik in GOT niet meer door security hoef.
     
    lloydje33, Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina