BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

  1. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    wat vervelend voor je en zo niet professioneel van AZ... hoop voor je dat het nu snel goedkomt ! ik heb geen idee waarom ik destijds wel binnen 2 dagen het geld terug had, wellicht is dat afhankelijk van de persoon die je aan de lijn krijgt.. en heb ik daarmee geluk gehad..

    ps. ik heb destijds gebeld naar 020 676 4479
     
  2. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    nou, ik krijg wel nog steeds meldingen van KLM dat ik mag inchecken voor mijn vluchten :):confused: maar ze zijn al gerefund.. dus toch maar niet doen..
     
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Helaas is het ook een struggle om een bewijs van refund te krijgen van AlItalia :( Denk niet dat ik ooit nog met deze prutsers vlieg...
     
  4. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ben op vakantie in Patagonie met een Italiaan aan de praat geraakt die vroeger werkte bij Alitalia en verantwoordelijk was voor de pricing. Volgens hem is de manier waarop ze dit afhandelen niet om ons te kloten maar is het inderdaad gewoon incompetentie. Vandaar dat hij elders is gaan werken.
     
  5. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Heb na vijf keer moeizaam bellen met Alitalia, weer kontakt opgenomen met expedia (per mail), en hun dringend gevraagd het geld terug te storten, werd tot mijn verbazing binnen 48 uur op mijn amex bijgeschreven, blijft raar aan de telefoon beloofd Alitalia keer op keer dat het goed komt, maar uiteindelijk heb ik het weer via expedia terug gekregen.....
     
  6. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb inmiddels de gevraagde bewijsstukken van Alitalia gekregen dat ze de refund hebben ge-processed .. meteen de betwisting via ICS / Visa in gang gezet ... benieuwd wat er uit komt...
     
  7. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Vorig jaar deze deal geboekt voor vrienden, en later geld teruggevraagd en -gekregen van Alitalia.

    Nu krijg ik gister een checkin email binnen van Singapore airlines voor de vlucht Singapore - Dusseldorf. Dit was het tweede deel van het ticket dat ik had geboekt (van Florence richting Singapore met Air France, en vervolgens terug naar Dusseldorf met SQ). De confirmation code kan ik ook gewoon in checkmytrip invullen en dan komt de vlucht naar boven.

    Wat betekent dit? Is deze vlucht niet correct geannuleerd door Alitalia? Of zou dit problemen hebben gegeven bij het inchecken op het vliegveld?

    De vrienden op wiens naam het ticket staan zijn niet naar Singapore gekomen, en kunnen morgen dus geen gebruik maken van de 'terugvlucht', maar ik ben gewoon benieuwd wat dit betekent :)
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dit verbaasd me toch wel Saudia.
    Trip status: Confirmed
    Status:paid
    Coupon status:Exch/Reissued
    Staan bij zowel JAL als ANA nog in het systeem...
     
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik kreeg uiteindelijk ook check-in notifications van KLM en heb volgens mijn flight history het 1e segment ook gevlogen. Kon er overigens geen miles voor claimen, dus het lijkt erop dat alle IT systemen hier niet echt voor gemaakt zijn :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  10. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik had ooit een keer een business class retour AMS-Zuid Amerika met Alitalia gekocht. Ik kon wegens omstandigheden de heenreis niet vliegen en heb toen in Zuid Amerika bij Alitalia mijn reservering omgezet naar alleen de terugreis. Wie schetst mijn verbazing dat ik de hele ticketprijs vergoed kreeg. Ergo, een gratis enkeltje in C terug naar AMS !
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina