Award ticket met onder andere Alitalia

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 25 mei 2017.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hoe denken jullie over de volgende situatie;
    Ik overweeg een awardticket te boeken voor de tweede helft van september waarvan een deel van de vluchten zal worden uitgevoerd door Alitalia. Gezien de financiële situatie van onze pasta minnende vrienden acht ik de kans vrij groot dat de tweede helft van september Alitalia niet meer bestaat. Op Facebook heb ik de KLM een berichtje gestuurd en die geven aan dat bij een faillissement zij zorgen voor een alternatieve vlucht zonder bijkomende kosten. Durven jullie zoiets aan? Een award ticket is 1200 euro goedkoper dan een revenue ticket dus dat is geen optie.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je boekt bij FB? Dan heb je daar een contract mee. Als AZ failliet gaat moet FB je nog steeds op je eindbestemming brengen. Zolang AZ niet de enige is op de route en je een alternatief voorziet in the worst case zou ik het wel doen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    En als je nu een award met AZ miles had geboekt? Kan je dan fluiten naar je vlucht en geld, ook al als je de beste (ticket)verzekering hebt?
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas wel @Goffe de Boer, wanneer je vliegt met non-az airlines kan het wel gewoon.
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dan ga ik mijn AZ miles in ieder geval niet inzetten voor AZ vluchten. En dus ook geen AZ revenue tickets meer boeken.
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Interessante informatie. Gelukkig heb ik niet veel miles staan bij AZ. En ik heb bovendien nog niet echt een 'award success' gezien in dat programma waar je echt veel waar krijgt voor AZ miles. Iemand een idee of je AZ miles kunt overplaatsen naar andere ff programma's / spaarprogramma's?
     
  7. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik had ongeveer 120.000 Alitalia mijlen staan. Omdat ik er iets mee moest aanvangen heb ik dan maar 2 retourtjes ik business naar Rome geboekt voor 80k mijlen en met de rest een groot deel vd taksen betaald. Nu hoop ik maar dat de maatschappij nog bestaat eind augustus wanneer ik mijn vluchten heb.

    Trouwens, ik ben vorige week met AZ van BRU naar ATH gevlogen via FCO. Beide vluchten zaten afgeladen vol!
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dan heb je er in ieder geval nog wat voor. Nu maar hopen dat ze niet failliet gaan voor eind Augustus... Ik zou anders ook niet weten hoe je AZ miles goed kunt besteden voor goede Business Class producten zonder veel belasting bij te betalen.
     
  9. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Volgens een Italiaanse vriend (die niet dom is) hoorde ik juist dat AZ zo goed als zeker niet failliet zal gaan. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik heb ook nog wat MM mijlen en wil die inwisselen voor KL/AF vluchten.
     
  10. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij is het verstandig om je reis en/ miles voor september te gebruiken.... ik heb zo'n idee dat Alitalia na september er niet meer is....
     

Deel Deze Pagina