Award ticket boeken met zo min mogelijk tax

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door monique, 4 mei 2016.

  1. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil naar grand island voor een reunie en wil hier mijn ba miles voor gebruiken. Ik heb 2 "soorten":
    Zakelijk/on business points 13200
    En de normale 100.000.

    Hoe kan ik zorgen dat ik zo weinig mogelijk tax betaal (of te wel, zo weinig mogelijk moet bijbetalen)?

    Ik moet heen naar Las vegas 13100 on business punten en 192,- betalen voor premium ec, terug 84000+ Points en 431,- voor businessclass. Vanuit Vegas vlieg ik met Alligiant voor 200 door naar Gri.

    Kan ik op de 1 of andere manier minder tax betalen zodat het nog goedkoper wordt??

    Ik hoop dat iem me kan/wil helpen
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De route is AMS-LAS (met eventuele tussenstops) dus? Heen in Premium Eco en terug in Business?

    En welke maatschappij heb je nu uitgekozen? BA?
     
  3. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ja, route naar las vegas is de beste ivm overstap naar gri. Tussenstop niet belangrijk, aangezien ik niets spaar als ik mn points gebruik. Ik heb ba points, maar t maakt me niet uit if t met aa is of ba. Ik heb alles op de ba site geprobeerd.
    Heen al mijn on business points en terug mijn gewone
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je zorgt voor vluchten op AA metal kan dat behoorlijk in de toeslagen schelen. Echter, beschikbaarheid vinden is een tweede. Waarschijnlijk heb je meer kans door om LAX te zoeken, en vanuit daar door te vliegen naar GRI.
     
  5. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Kan ik die vinden op de ba site? Ik moet dan uitvinden hoe ik die het beste kan zoeken. Lax wordt niets, want die vliegen niet rechtstreeks en ben ik daarom meer geld kwijt aan n extra ticket. In ieder geval super bedankt voor je hulp!
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt even kijken op AA.Com. Daar hoef je geen account te hebben voor het zoeken naar award beschikbaarheid. Zelf vanmorgen even gekeken en ik zag erg weinig beschikbaarheid.

    Mocht het nu allemaal niet lukken dan kun je ook nog overwegen gewoon een revenue ticket te kopen. Juli uitgezonderd lukt dit namelijk ook wel zo'n beetje voor het bedrag dat je anders aan fuel kwijt bent. Bij AA kun je als OW Sapphire gratis MCE boeken. Kun je de Avios gebruiken voor een andere keer (of upgrades, wat volgens mij vrij gunstig is bij BA).
     
  7. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    En kan ik ook met mijn flying blue miles op de aa site een ba vlucht reserveren?? Die vragen namelijk minder miles
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2016
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Met FB miles een vlucht reserveren bij AA gaat niet. Flying Blue en Aadvantage zijn gescheiden van elkaar en er is geen sprake van een partnership.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Sorrie, ik bedoel mijn ba point, niet flying blue . Op de ba site kost de vlucht 84000 en diezelfde op de aa 56.000 punten
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Er bestaat helaas geen mogelijkheid om punten tussen BA en AA uit te wisselen.
     
  11. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Daar was ik al bang voor. Tnx Sander
     

Deel Deze Pagina