Het volgende: ik ben FB Gold en heb mijn paspoort en ID-card zowel in mijn KLM als in mijn FB profiel opgeslagen. Als ik boek log ik eerst in en maak daarna de boeking af inclusief betaling. Tijdens dit proces komt er nergens een foutmelding. Ik vlieg regelmatig naar Londen en krijg bij iedere boeking standaard 3-4 dagen voor vertrek een mail met de boodschap dat mijn API-gegevens ontbreken. Als ik op de link in de mail klik kom ik in mijn boeking waar dan alleen mijn naam en geboortedatum staat, alle verdere gegevens ontbreken. Ik vul dan mijn paspoortgegevens in en sla alles op. Voor de terugreis herhaalt dit zich etc ect. KLM verwijst me door naar FB, die kennen dit ook niet en zijn een onderzoek gestart. Ik heb inmiddels in beide accounts de identiteitsbewijzen verwijderd en weer toegevoegd maar ook dat heeft geen resultaat. Iemand hier misschien een idee?
Mijn paspoort weet ie wel keurig te vinden, maar moet wel regelmatig opnieuw tel.nr. en mailadres opnieuw invullen.
Heb dat ook, soms komt er zelfs een oud paspoortnummer tevoorschijn, of geboortedatum net anders geen idee waardoor dat komt. Pas het altijd maar aan.
Ik heb dit ook, ik dacht dat het aan mij lag. Het merendeel negeer ik die email omdat alle gegevens in mijn FB account staan en dus bij check-in bekend zijn. Maar met de aankomende(?) Brexit nam ik vorige week naar EDI geen risico. Hopelijk wordt dit opgelost.
Ik heb dat werkelijk elke keer bij OLCI, ook medereizigers die in dezelfde boeking staan en waarbij het FB nummer gewoon op is gegeven. blijft super irritant....
Wat is het risico precies? Ik vul de gegevens pas in, of eigenlijk, die vul ik pas aan uit mijn FB account waar ze tegenwoordig goed weergegeven worden op het moment van inchecken. Eerder zal ik deze gegevens niet afgeven. De enige verplichting is namelijk dat deze bekend zijn voordat je aan boord gaat van een vlucht, er zijn maatschappijen, bijvoorbeeld Easyjet, die hebben een beperking dat het tot 2 uur van te voren kan (deadline voor gratis online inchecken). Je kunt immers ook gewoon vlak voor vertrek nog een ticket aanschaffen en dan heeft men de API ook niet eerder.
Ik heb net bij het inchecken naar WRO het geslacht en de geboortedatum van beide passagiers in moeten voeren.. Gold en plat
Misschien een beetje paranoia van mijn kant, aangezien ik vaker deze API emails van KL/AF gewoon negeer omdat alles in mijn FB account staat. Maar met die vlucht van EDI vorige week heb ik het gewoon ingevuld. Volgende week naar GLA, ik verwacht wederom een email en zal het ditmaal negeren. Kan het zijn dat de luchtvaartmaatschappij verplicht is zo'n API email te sturen, ongeacht dat je gegevens al ingevuld zijn?
Heel herkenbaar, KLM lijkt niet in staat die API gegevens te onthouden. Maar ook andere gegevens als geboortedatum van mede passagiers blijken erg moeilijk. Overigens kan de app nu wel een mooie foto van je paspoort maken om de gegevens in te vullen, dat is dan wel weer handig. Daarna moet ik trouwens wel de app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten om te kunnen inchecken.
Idd. De gegevens, ook van de rest van de familie, staan netjes in de account en worden goed onthouden, maar het automatisch invullen bij OLCI hapert nog al eens.
Oh man... ik kreeg altijd het idee dat ik de enige was bij contact met de klantenservice via whatsapp hierover. Altijd opnieuw gelul “download de laatste versie van de app”... Maar sinds de laatste klacht werkt het ineens wel. Heel bijzonder hoe dat is gekomen. Wel blijft mijn vrouw standaard “Miss” ipv “Mevrouw”, waardoor ik het elke keer handmatig moet veranderen, omdat hij de Engelse aanduiding weer niet accepteert. Het blijft allemaal erg buggy...
"Heeft u al eens geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?" Ehm, nee dat niet maar ik gebruik zoals ik zojuist al zei een iPhone 11, dus veel langer dan 2 weken geleden is de app niet geïnstalleerd Inderdaad, zelfde problemen hier. KLM & IT is gewoon wat stroefjes.
Ik vermoed dat luchtvaartmaatschappijen vooraf wel gegevens moeten aanleveren en dat het wenselijk is dat je zoveel mogelijk gegevens al hebt zodat het makkelijker is om al die gegevens aan te leveren zodat bij eventuele storingen het aantal handmatige acties om zaken door te geven zoveel mogelijk wordt beperkt. Ik schat in dat dit de reden is dat de luchtvaartmaatschappijen die gegevens zo snel mogelijk willen hebben, want als iedereen het op het laatste moment doet dan zou een registratiesysteem dat opeens zomaar niet aan kunnen, het is wenselijker als dit gedurende de gehele dag wordt doorgegeven en dat mag dus ook wat ruimer vooraf zijn zodat het aanbod aan gegevens wat meer gelijkmatig is. Ik heb overigens niet echt een reden om vooraf geen API in te vullen, anders dan dat dat bij het inchecken voor mij gewoon prima werkt zowel bij KLM als bij budgetmaatschappijen.
Ja dat mogen ze zeker. Het claimen van XP/Miles via de app gaat 9 vd 10 keer ook niet omdat ie beweerd dat de hele vlucht niet genomen is (wat dus nonsens is). Dan komt het een paar dagen later wel goed maar toch handiger als het gewoon gelijk werkt.
Het is hier ook feest.. Vanwege de vertraging denkt de app dat we al vertrokken zijn en kan ik mn boardingpass niet meer zien.
Had het nooit eerder. Maar moest vandaag bij inchecken diverse API gegevens doorgeven die inderdaad in KLM en FB account staan.
Nee was schengen dus ik had gewoon mobiel internet. Non schengen maak ik altijd een screenshot, want Aeromexico en Vietnam airlines moet ik toch altijd claimen (Via email.. want ook de FB claim engine pakt niet alle vluchten)