AMS-Tokyo

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Bjornt1, 8 jan 2018.

1. Bjornt1

Bjornt1 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hooi, ik ben nieuw hier en weet niet of het het juiste plekje is oom deze 2 vragen te posten.
    1.) Wij waren in Japan (twee jaar geleden) - de punten van de tickets van mijn ouders zijn bij BA goedgeschreven maar mijn ticket (kind) niet - hoe kan dat?
    2.) Als ik AMS-Tokyo (bij BA) ingeef krijg ik in de tijd waar wij willen (13.7-3.8) vliegen alleen AMS-HND, maar bij AMS - HND krijgen wij geen AVIOS en TIER punten alleen bij vluchten naar NRT maar die worden niet aangeboden .. wat is de reden hiervoor?

groetjes Bjørn

lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    899
    Trofeepunten:
    348
    Hey Bjørn,
    Om met je eerste vraag te beginnen, Was je op het moment van vliegen naar Japan in het bezit van een BAEC account wat je ouders hebben aangemaakt via het Household Tabje? Je kunt namelijk onder de 18 geen eigen BA account aanmaken. Persoonlijk denk ik dat je toen nog geen BAEC account hebt en daarom geen tp en avios hebt gehad.

Vraag 2: Wat je schetst kan eigenlijk niet. In een voorbeeld ga ik dit voor je uitleggen
    Stel we gaan op jou datums naar tokyo toe met ba. ik heb hier gekozen voor HND omdat je dit zelf ook doet.
    je neemt op 13 juli eerst de BA0429 naar LHR vanaf AMS
    daarna stap je over op vlucht BA007 van LHR-HND
    terug neem je de BA008 HND-LHR
    en vervolgens BA432 van LHR-AMS
    dit kost je ongeveer 900 euro pp. Dit kan goedkoper maar ik heb me nu even aan jou voorwaarden gehouden BA 13-7 tot 3-8 en naar HND en in Economy.

Dit levert op volgens de BA Calculator:
    AMS-LHR 250 avios en 10 tp
    LHR-HND 3111 avios en 40 tp
    HND-LHR 3111 avios en 40 tp
    LHR-AMS 250 avios en 10 tp
    Bij elkaar dus 6722 avios en 100 tp

Om even op je opmerking terug te komen dat er geen vluchten zijn naar NRT dit klopt niet. BA heeft ook vluchten daar naar toe (ba005/ba006).

Je krijgt TP en Avios zolang de vlucht wordt uitgevoerd door BA of een Oneworld partner. Als dit niet het geval is dan krijg je dus niks (stel je neemt de KLM dit is geen oneworld en geen ba dus dan krijg je niks bij ba)

Keystation, beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Bjornt1

Bjornt1 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hallo lloudje33,
    bedankt voor de vele info.
    Ik zal proberen de punten toch nog te krijgen .....
    ik heb met de BA app op de telefoon de data ingegeven en daar kwam geen vlucht naar NRT ... en bij de vlucht naar HND geeft de calculator aan 0 punten.

Doe dus nog iets fout.
    Mag ik vragen hoe u aan de vluchten komt en wat de goedkopere mogelijkheid is?
    Een hint is al voldoende dan zoek ik er zelfs naar ....

gr. Bjørn

lloydje33 vindt dit leuk.
  4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    899
    Trofeepunten:
    348
    Allereerst hoef je geen u te zeggen! Zo oud ben ik ook niet;) Verder is tutoyeren hier een gemeengoed onderling.
    Persoonlijk zou ik als ik jou was niet gebruik maken van de app om vluchten te boeken. Dit is erg onhandig.
    Voor opties voor je vlucht zou ik de ba website gebruiken. Het feit dat de app geen avios en tp laat zien is waarschijnlijk een bug.

Voor het zoeken naar de vluchten zou ik je willen verwijzen naar de BA website of naar zoekmachine Google Flights.
    Een tip voor je je hoeft niet elke post af te sluiten met een groet want het is geen email.Hopelijk kunnen we je nog veel meer leren in deze leuke wereld en dit is voor vele mede forumleden ook een soort van hobby.

NamataEkim, Indodraakje, Keystation en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina