AMS - MNL Economy Comfort

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Warren, 10 feb 2019.

  1. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Hoi allemaal,

    In december ben ik van plan om met mijn gezin naar de Filippijnen te gaan. Aangezien ik alleen 22k miles heb en 0 XP lijkt het met beter om met KLM te vliegen zodat ik uiteindelijk zilver status kan krijgen. Voor deze vlucht krijg ik als het goed is 2 x 12 XP.

    Nu zit ik te twijfelen of ik met de 777, Economy Comfort moet nemen of gewoon Economy. Nu lees ik heel vaak dat het niet de moeite is om extra geld te betalen daarvoor.

    Wat ik me afvraag is het wel waard als je bijvoorbeeld helemaal voorin zit bij Economy comfort (10 A-K). We gaan met 4 volwassenen en 1 kind naar de Filippijnen en ik kan flink besparen als het niet waard is.

    Het is een lange vlucht en ik wil graag dat mijn gezin wel goed kunnen uitrusten tijdens de vlucht.
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Eco comfort heeft meer beenruimte en je zit voorin het vliegtuig, verder niks extra.
    Ik snap je redenering van met KLM vliegen alleen niet zo goed. Alleen als je erna veel vluchten met KLM of andere Skyteam leden heeft, heeft het zin. Voor 24 XP ben je namelijk nog niet in de buurt van status
     
    Roberto vindt dit leuk.
  3. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Is het waard om die extra kosten te maken?

    Ik wil gewoon beginnen met het behalen van XP en ben van plan om daarna mileagerun te doen om zo de silver status te halen.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    In verband met status en miles, zou ik dan voor vluchten van Korean Air kiezen, hierbij verdien je miles op basis van de gevlogen afstand als je ze bij Flying Blue crediteert (bij KLM op basis van ticketprijs excl. belastingen) en je hebt sowieso een tussenstop, met KLM in Taipei en dan gelden de 2 segmenten als 1 vlucht (zelfde vluchtnummer) en met Korean in Incheon, met Korean pak je dan voor AMS-ICN 12XP, ICN-MNL 5XP en dat keer twee, dus 34XP...
     
    MRB, JDE, Ambtenaruh en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Is de Silver status veel waard voor je? Je krijgt hier alleen SkyPriority voordelen, Gratis stoelreservering en extra bagetoeslag mee. Dit is vooral interessant als je veel op goedkope handbagage only tickets vliegt. Veel mensen gaan echter gelijk door voor Gold aangezien je dan ook loungetoegang hebt en dit is voor vele een erg waardevolle perk.
     
    Roberto, Warren en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  6. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ja, gold is dan de volgende stap maar eerst de 100 XP behalen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Thanks voor de tip! Zojuist gekeken en op de heenweg is er geen rechtstreeks vlucht van INC-AMS gaat via INC-PRG-AMS. Dit zorgt ervoor dat ik dan 3 XP extra krijgt.
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    5 zelfs :)
     
    lloydje33 en Warren vinden dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Afgezien van de XP en miles zou ik deze variant ook prettiger vinden qua toestel, in de A330 van Korean Air heb je meer schouder ruimte, meer ruimte in de breedte dus. En in hun 777 staan 9 stoelen in de breedte, bij Klm 10.
     
    JDE, JustinCase, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Zonder prijsafwegingen vraag ik mij ten zeerste af of MNL-ICN-PRG-AMS nou echt een toproute is - in achtend nemend dat 5 mensen vliegen en er hier 1 (?) van die extra XP kan gebruiken.

    OP: Staar je niet blind op het behalen van status - is leuk en past misschien goed in je vliegpatroon, maar is niet zo lucratief als vroeger, dus maak een goede afweging.

    Op je vraag of Eco Comfort het waard is: wmb nee, uitgaande van 100 euro p.p. per enkeltje.
     
    Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    economy comfort bij KLM is het niet waard om te betalen in mijn beleving.
    Iets meer beenruimte (echt iets), kleine beetje meer recline. Als je heel lang bent heeft het misschien een klein voordeel.
    Maar het blijft dezelfde krappe stoel, hetzelfde eten, drinken, lakentje en kussentje.

    Wil je meer comfort? Kies een andere carrier.
     
    jongesander en Warren vinden dit leuk.
  12. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Mijn beslissing zal in ieder geval geen Eco Comfort zijn.
    Nu is het wel duidelijk voor mij dat eco comfort het niet zal worden. Als ik op de website van korea air kijkt zijn dit de enige mogelijkheid.

    MNL-INC-CDG-AMS
    MNL-INC-PRG-AMS
    MNL-INC-LHR-AMS

    Helaas geen rechtstreeks vlucht vanuit INC-AMS.
     
  13. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Is een groot verschil maar ik bedoelde uiteraard ICN :D.
     
  14. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Let wel even op dat je XP's aan het einde van het jaar weer gereset worden op het moment dat je geen status hebt. Als je dus in December vliegt, moet je binnen dezelfde maand nog alle andere XP's vergaren (dus t/m 100) om zilver veilig te stellen, anders vervallen ze.
     
    Warren vindt dit leuk.
  15. Warren

    Warren Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Het ziet ernaar uit dat ik dit jaar geen zilver zal halen. We gaan op 28 of 29 weg en de XP zal dan vervallen het jaar daarop.
     
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben zelf 1.97mtr en houd wel van iets meer ruimte en recline tijdens een lange vlucht. Wat gaat het je kosten? 150,- pp? Voor een gezin heel wat geld, alleenreizen echter echt het overwegen waard.
    Maar goed zo heeft eenieder zijn voorkeuren.

    Verder is het idd zo wat JustinCase aangeeft, geen extra bijzonderheden dan dat.
     
    Ambtenaruh, lloydje33 en Warren vinden dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    1.98 en ben erg blij met alle extra ruimte. Boek nooit meer een normale smurfenstoel.
     
    Warren en Thijsk vinden dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Helemaal mee eens. Hier 2.04m. In economy zit ik echt helemaal klem, in economy comfort heb ik nog voldoende ruimte om de benen te bewegen en languit onder de stoel voor me te krijgen. De extra recline maakt het daarnaast op langere vluchten toch echt wel een stuk comfortabeler. Maar kan me voorstellen dat je het extra geld er niet voor over hebt als je 1.70m bent.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dan kies ik toch nog steeds liever voor wat creatievere oplossingen, bv in een (Delta) A350 rij 41 A of J of in een A321 de rij àchter de rij bij de nooduitgang.
    Daar ontbreekt een stoel in de rij voor je, waardoor je zo ongeveer onbeperkte beenruimte hebt.
     
    Ambtenaruh en Warren vinden dit leuk.
  20. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Voordeel van AMS-MNL in economy comfort is dat je voor de twee vluchten maar 1 x extra betaald. Ik had onlangs voor 60 Euro als Silver.
    Ps. Ik probeer vaak via Antwerpen te boeken. =10 extra XP en tickets vaak goedkoper. Korean air is vaak stuk duurder.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2019
    Ambtenaruh en Warren vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina