AMS-JFK BC, boeken met KLM of Delta ivm level miles

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Nordic75, 10 jan 2018.

  1. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vraag voor de bedreven rekenaars: ik kijk naar twee BC tickets van AMS naar JFK deze zomer, via de Werelddealweken aanbieding.
    Wat is slimmer om als carrier te kiezen: Delta of KLM, gelet op de nieuwe structuur die KLM vanaf 1 april zal hanteren?

    Voor eur 1600 kan ik zowel met Delta als met KLM, maar staat bij mij dat rewards via Delta beter zijn op het moment dat je BC vliegt. Ik ben momenteel Platinum, geeft dit 200% bij Delta versus 100% bij KLM.

    Dank voor jullie input.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Bij welk FFP ben je Platinum? Flying Blue of Delta Skymiles?

    Bij zowel Delta als KLM zal je 125% redeemable Flying Blue miles verdienen, exclusief elite bonus.
    Ik zelf ben niet zo bedreven in het Delta Skymiles programma, maar denk dat het daar niet zo veel zal verschillen wat betreft accrual.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  3. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Sorry, beetje te snel getikt.
    Platinum bij KLM.
    Ik dacht ergens op de for a gelezen te hebben dat Delta qua miles interessanter kan zijn, wanneer je BC vlieg.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Er van uitgaande dat je het ticket nu boekt dus dan beland je in boekingsklasse Z
    Bij delta spaar je altijd 200% redeemable miles in bc. dus dit is 14574 milesVoor je status is dit 150% gevlogen afstand in boekingsklasse Z dus 10930 status miles.

    Bij KLM is dit na 1 april is dit geworden 8 miles per euro voor platinum leden en 60 xp.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Per 01-04-2018 spaar je op KL, AF en A5 marketed vluchten, afhankelijk van je elite status, een x aantal miles per bestede euro. De hoeveelheid miles wordt echter berekend op basis van ticketprijs exclusief toeslagen en taxen.

    Op (Skyteam) partner marketed vluchten blijft het sparen van miles onveranderd. Je zou dus voor jezelf de rekensom moeten maken of je KL of DL marketed wilt boeken. Dan kan je ook altijd nog bedenken naar welke kist je voorkeur uit gaat.

    De hoeveelheid XP's die je zal sparen is gelijk in alle bovenstaande gevallen.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2018
    Itravelelite, Nordic75 en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dat vroeg ik dus af of dat verschillend was, maar is dus herzelfde qua XP.
    Dank!
     

Deel Deze Pagina