AMS - DFW eind juni

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door thomassmit, 29 mei 2016.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Eind juni staat er een trip naar Dallas op de planning voor een project waar ik mee bezig ben. Exacte data zijn voor nu 26/06 tot 09-07. Aangezien het hoogseizoen begint schieten Y de tickets vanaf AMS al richting de 1300 euro met KLM/Delta. Daarom hoop ik dat er in verhouding een mooie business deal te vinden valt.

    Ik ben al een tijdje bezig in de ITA Matrix en Google flights en het knutselen met tickets is relatief nieuw voor mij. Ik heb via de ITA matrix verschillende nearby's geprobeerd en hier uit geconcludeerd dat FCO en DUS de meest voordelige startplaats is om te vertrekken.

    Vanaf FCO een American vlucht in C gevonden voor 1712 euro. Daar komt de positionering dan nog bij dus zal wel richting de 2000 euro gaan.
    Screen Shot 2016-05-29 at 09.11.19.png

    Vanaf DUS een Air Berlin/American vlucht in C gevonden voor 1960 euro. DUS voelt toch iets veiliger dan FCO omdat het met de trein goed bereikaar is.
    Screen Shot 2016-05-29 at 09.29.07.png

    Aangezien ik FB Gold ben heeft een SkyTeam vlucht eigenlijk de voorkeur. Delta vliegt vanaf FCO voor 2005 euro in C en ik denk dat het ook voordelen kan hebben om met KLM/Alitalia richting Rome te vliegen aangezien je dan met dezelfde alliantie vliegt mocht er iets mis gaan. Of is dit onzin omdat het toch 2 losse tickets zijn? Zou dit wel bagage voordeel kunnen opleveren zodat ik kan vragen om de bagage in 1 keer kan laten doorlabelen naar DFW?

    Zien jullie nog andere opties? Alvast bedankt voor het mee zoeken!
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Dublin
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ja, daar had ik ook al naar gekeken. Prijs is redelijk in lijn met de FCO optie en ligt rond de 1800 euro. Vanaf LHR vliegt BA direct naar Dallas wat zeker een voordeel is. Het grote nadeel aan Dublin is dat de vluchten met Air Lingus of Ryanair pas vanaf 10 uur vertrekken vanaf AMS en de vluch van DUB naar LHR al om 8:45 is. Een overnachting is niet echt een optie gezien ik met 3 andere collega's reis.
     

Deel Deze Pagina