AMS-AKL/SYD-AMS in J met AF/KL: welke route?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Sandor, 9 jun 2019.

1. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    568
    Trofeepunten:
    348
    Begin dit jaar schreef ik in dit topic dat we oorspronkelijk dit jaar naar Australië en Nieuw-Zeeland wilden gaan, maar dat we dat hadden uitgesteld naar 2020. Echter, nu mag ik voor werk die kant op voor een paar weken. En aangezien ik een toffe werkgever heb mag ik voorin vliegen en m'n vakantie eromheen plannen. Gezien de corporate afspraken dienen de tickets uitgegeven te worden door AF/KL, maar er zijn volgens mij best wel wat mogelijkheden als ik naar de route opties kijk. Heeft iemand ervaringen/suggesties qua routes? Het liefst zo min mogelijk AF/KL metal, niet omdat ik een hekel aan ze heb, maar ik vlieg al zoveel met ze. Een sloot XP is meegenomen, maar niet per se een voorwaarde. upload_2019-6-9_15-34-4.png upload_2019-6-9_15-34-24.png upload_2019-6-9_15-35-26.png upload_2019-6-9_15-35-57.png

beuse242, MRB, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.667
    Trofeepunten:
    478
    Etihad Airways A380 via AUH en optioneel via CDG op AF/KL nummers voor de volledige XP en miles.

Air France naar Singapore en dan Singapore Airlines voor het laatste stukje.
    Eventueel via LAX terug voor een RTW.

lloydje33, Ties, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    568
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt voor je suggesties, @WorldTraveller! Ik heb even zitten kijken en dat zijn beslist geen slechte opties. Kun je aangeven waarom je specifiek voor deze routes/airlines kiest en bijvoorbeeld niet via Seoul en KE (toch een van jouw favoriete airlines) of Hongkong en CX of NZ?

4. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.667
    Trofeepunten:
    478
    Etihad Airways is een goede keuze als je Air France - KLM wil vermijden, maar niet wil inleveren qua XP/UXP. Dit kan ook met China Southern en China Eastern, echter heb ik niet zulke goed ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij.

Korean Air vliegt een zeer matig product tussen Amsterdam/Parijs en Incheon. Afhankelijk van het seizoen vlieg je ditzelfde product ook naar Sydney. Korean Air heeft volgens mij één extra frequentie tussen Incheon en Parijs, uitgevoerd met de 747-8i, maar hier zit geen Air France codeshare op. Deze valt dus af.

Singapore Airlines is toch wel een stukje beter dan Cathay Pacific en Qantas. Voordeel is wel dat alle drie de luchtvaartmaatschappijen een codeshare hebben met Air France - KLM.

5. Eagle

Eagle Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Ik combineer KL graag met een andere airlines, zodat ik zowel de huisjes als de ervaring van een andere airline heb. Voor komende vakantie ben ik uitgekomen op:
    Heen (KLM en Korean) AMS-ICN-BNE (op KL ticketnummer)
    Terug (Qantas, Silk Air en KLM) SYD-SIN-KUL-AMS (op AF ticketnummer).

Misschien voor jou ook een optie om een segment van Qantas (op AF vluchtnummer) in te bouwen?

Wat bedoel je met zeer matig? Zijn de reguliere (niet APEX suite) stoelen zo slecht?

6. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.667
    Trofeepunten:
    478
    Weinig privacy, niet full flat en weinig opbergruimte (behalve op de A380).

7. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    568
    Trofeepunten:
    348
    Ik ook.
    Het is geworden AMS-KL-SIN-SQ-AKL//SYD-EY-AUH-AF-CDG-KL-AMS. Stopover in Singapore ingebouwd en ook in Abu Dhabi. Ik heb er zin in.

ErikBenjamin, Flyer1981, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina