Amex Platinum zakelijke uitgaven.

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door HansdeJongh, 15 okt 2021.

  1. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Recent ontving ik de onderstaande mail. Ik ben al jaren klant bij Amex en doe idd ook zakelijke uitgaven via de kaart. Dat doe ik met toestemming van AMEX. Sterker nog ik heb vanuit mijn ondermening een garantie stelling moeten ondertekenen die AMEX heeft verstrekt.
    Het kwam dus nogal rauw op mijn dak.

    De schuld wordt gegeven aan verscherpte europese regelgeving. De kaart is ook al jaren gekoppeld aan mijn zakelijke bankrekening (op advies van AMEX).

    Zijn er andere die deze email hebben gehad?

    groet,


    Beste Heer


    U bent al enige tijd kaarthouder bij American Express en dat waarderen we zeer. We hopen dat u tevreden bent over uw membership en dat u nog lang van onze diensten gebruik zult maken.

    Graag wijzen wij u op het volgende: wij hebben geconstateerd dat u uw kaart eindigend op XXXXX– die bedoeld is voor privé-uitgaven – ook regelmatig gebruikt voor bedrijfsmatige uitgaven. Dat is helaas niet toegestaan. Voorbeelden van zakelijke uitgaven zijn bijvoorbeeld kosten voor inkoop van zakelijke (online) advertenties, grote hoeveelheden aan zakelijke vliegtickets voor meerdere personen, inkoop en wederverkoop van goederen via online webshops, etc.. Dat het zakelijke uitgaven zijn, zien we ook omdat op uw account ook betalingen binnenkomen van een andere rekening dan uw persoonlijke bankrekening.

    Deze uitgaven zijn helaas niet toegestaan op een consumentenkaart en het is dan ook in strijd met onze algemene voorwaarden. Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken om per direct uw kaart niet meer voor zakelijke doeleinden te gebruiken.

    Uw zakelijke kosten

    Wilt u uw zakelijke uitgaven blijven doen met een American Express kaart? Dat kan uiteraard. Een Business Card of eventueel een Corporate Card programma behoren dan tot de mogelijkheden. Ook met die kaarten spaart u punten, die u bijvoorbeeld weer kunt omzetten naar Flying Blue Miles. Hier kunt u meer informatie vinden. U kunt ook bellen naar 020 - 504 8707 voor een persoonlijk advies.

    Wat wij van u vragen

    Wij vragen u om per direct de zakelijke uitgaven op uw persoonlijke kaart, eindigend op XXXXX, te beëindigen. Bent u voornemens een business kaart van American Express aan te vragen? Laat het ons weten, zodat we een soepele en spoedige overgang kunnen faciliteren.

    Ook vragen wij u om uw kaartrekening vanuit uw privébankrekening te betalen in plaats vanuit een zakelijke bankrekening. Zo voorkomt u dat wij additionele vragen moeten stellen over de herkomst van de betalingen.

    Meer informatie
    Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar [email protected] of telefonisch via 020 – 504 8444.

    Wij danken u hartelijk voor uw medewerking. Wij denken graag mee over de best passende oplossing voor uw zakelijke uitgaven! Uiteraard kunt u uw kaart eindigend op XXXX gewoon voor persoonlijke uitgaven blijven gebruiken.


    Met vriendelijke groet,


    Afdeling Credit
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.340
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Trofeepunten:
    333
    Als die die toestemming hebt gehad, dan zou ik dat met Amex bespreken. Vorig jaar zijn de voorwaarden veranderd, waardoor je alleen privé uitgaven mag doen met de standaard kaarten en dat je 'zakelijke' uitgaven moet doen met een business card, die ze ook verkopen. Regelgeving of niet, het is hun feestje helaas.. Die voorwaarden mogen ze eenzijdig aanpassen. En ze mogen ook handhaven...
     
  3. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    ik heb ook niet zo'n probleem er mee dat het gaat veranderen. Het gaat mij om de manier waarop en vandaar mijn vraag of andere deze mail ook hebben gehad.
     
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    1.119
    Trofeepunten:
    203
    Ik vind de mail eigenlijk nog best netjes ..... zeker als de vwd al zo lang geleden zijn aangepast (habe nicht gewußt?)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    das leuk, maar de mail is niet zo netjes als je weet dat ze begin dit jaar me helemaal door hebben gelicht (jaarcijfers e.d.) en het document hebben opgesteld.
     
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben benieuwd hoe scherp ze hier op gaan zijn. Ben zelf ook bezig om op beperkte schaal wat spulletjes te verkopen via Bol maar het voorlopig nog tientjeswerk hier en daar terwijl ik rustig het hoe en wat ontdek. Maar als ze straks in de geschiedenis van de kaarttransacties gaan loeren dan kan dat wellicht onverwachte gevolgen hebben.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad heeft dit met Europese regelgeving te maken. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de maximale kosten die de card issuers mogen berekenen. Die gelden voor privé uitgaven, maar niet voor zakelijke uitgaven.
     
  8. RobertFB

    RobertFB Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    PS. Zie ik daar een e-mail adres van Amex?
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Ondertussen begint het winkeltje iets serieuzere vormen aan te nemen(paar honderd omzet per maand met een klein aanbod en voorraad) dus wellicht moet ik toch eens naar een zakelijke Amex gaan kijken, dat maakt de administratie ook gelijk wat gemakkelijker.

    Weet iemand of als je al een Gold card hebt en je vraagt een nieuwe zakelijke Gold card aan je dan ook het welkomstaanbod krijgt?
     
  10. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ja onlangs zakelijk aangevraagd naast de Flying Blue platinum card. Aanbieding die ik had was 1e jaar gratis en 50k miles.
     
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Oh dat is wel interessant!

    Edit: Ah helaas voor de Gold Card geld dat voor het openingsaanbod je 2,5k in 3 maanden moet uitgeven en dat wordt krapjes, ben nog startend met dit als side hussle.
    Ik ga hem toch aanvragen want het is qua administratie wel handiger.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2021 om 09:16

Deel Deze Pagina