American Express Gold naar Platinum en dan cancelen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 20 feb 2017.

  1. naruto

    naruto Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Mijn American Express Gold kaart is bijna verlopen. Ik ben van plan om de Platinum kaart aan te vragen (via referral) en na twee maanden te cancelen puur voor de punten en dan weer terug te gaan naar de Gold Kaart.

    Als het goed is betaal ik dan maar 2 maanden de kosten (dus ongeveer 100 euro).

    Mijn vraag aan jullie:
    1) Is dit nog mogelijk / Kan dit zomaar?
    2) Heeft het nog voordelen om dit via referal te doen?

    Groetjes

    Benjamin
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik vermoed dat dat prima gaat, hoewel ze actief dit tegenhouden. Downgraden zal prima lukken hoor maar ik ben benieuwd of je alle punten krijgt. Ik vermoed dat dat wel even duurt.
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Via een referral kun je niet upgraden als je al lid bent. Dus zul je eerst moeten opzeggen denk ik.
    Waarom niet gewoon upgraden nu? Volgens mij verdien je nu 20.000 bij een upgrade van je eigen account. Je betaalt idd wel 600,- lidm kosten.
    Daarna zul je enkele maanden lid moeten blijven om allereerst de punten te krijgen en daarna te behouden. Maar zoals men tegen mij laatst zei, gegeven is gegeven.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wat niet kan is je huidige kaart opzeggen en een nieuwe aanvragen via een referral.
    Wat wel kan is je kaart upgraden naar een platinumkaart. Je ontvangt dan na c.a. 3 maanden de bonuspunten. Je kunt daarna weer downgraden. Vervolgens moet je tenminste een half jaar wachten voor je terug kunt upgraden. Echter springen ze hier vrij snel op als je dit vaker doet.
     
  5. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als je al kaarthouder bent is een upgrade de enige optie. Zowel bij een referral als een nieuwe kaart aanvragen heb je te maken met de 12 maanden regel. Een referral zal bij voorbaat al afgewezen worden en bij een nieuwe kaart aanvragen krijg je geen welkomstbonus meer als je als kaarthouder bent (of geweest afgelopen 12 maanden). En als je vaker upgrade/downgrade loop je het risico dat je ze je kaart opzeggen en zelfs bannen om ooit nog een kaart aan te vragen.
     

Deel Deze Pagina