Stel, je boekt een ticket bij bijv. Alitalia voor vertrek in november 2019 en je betaalt met een credit card. Stel, Alitalia gaat in oktober 2019 toch eindelijk failliet. Heeft iemand een idee wat er dan normaal gesproken gebeurt ? Vergoedt de credit card maatschappij je ticketkosten of heb je dikke pech en kun je naar je geld en vluchten fluiten ?
Onderstaand is te vinden op skyscanner, het beste kan je de voorwaarden van je 'CC-mij nakijken of per email navragen, zodat je "bewijs" hebt van het antwoord. Ja! Ik heb mijn ticket betaald met mijn creditcard. Heb je een creditcard van Visa of Mastercard? Dan kun je een claim bij de creditcardmaatschappij indienen. Dit kan pas op het moment dat je het officiële bericht hebt gekregen dat je vlucht is geannuleerd. Bewaar deze mail goed; je hebt dit nodig als bewijs bij het indienen van je claim. Je kunt tot 120 dagen vanaf de originele vluchtdatum je claim indienen, maar stuur het bij voorkeur binnen 90 dagen in.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips...als-een-luchtvaartmaatschappij-failliet-gaat/ Artikel dat volgens mij de meeste onderwerpen wel dekt.
Heeft ticket stock nog invloed op het e.e.a.? Bijvoorbeeld een Alitalia vlucht geboekt op KLM, AF, of Delta stock en Alitalia gaat failliet.
Ja, dan heb je namelijk bij AF/KL/DL geboekt en je hebt met hen een contract om je van A naar B te brengen, ze zullen je dan omboeken of je de keuze voor een refund geven...
In dit soort gevallen is het soms beter om geen Alitalia stock te kopen. Als je 006, 057 of 074 issued stock koopt krijgt Alitalia het geld volgens mij pas na de vlucht. Een DL, AF-KLM kan je in dit soort gevallen meestal wel omboeken of als je het wilt krijg je het geld terug. Oooh en anders eens kijken naar je reisverzekering & CC protection
JA, Een belangrijke reden om altijd met je creditcard te betalen. AirBerlin heeft dat vorig jaar ook laten zien. Er waren zij die met Ideal hebben betaald en zij die met CC hebben betaald. De eersten waren hun geld kwijt.