Air France A321: welke plek?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Vliegende_Keep, 2 aug 2022.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Ik vlieg binnenkort met AF in de A321, maar omdat ze op de voorste rijen (EC) geen extra beenruimte hebben heb ik voor stoel 10E en F gekozen. Maar ik kan zeer weinig info vinden over de zitplaatsen in dit model vliegtuig.

    Iemand hier ervaring mee en is plek 10F goed? Het is iig een exit row, dus lijkt mij een goede keuze, maar ik hoor het graag van de ervaringsdeskundigen hier.

    AF.JPG
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Meer dat de rest erg krapjes is indien je langer bent dan 1,80 vanaf rij 2 allemaal hetzelfde, nooduitgang is altijd prima imo.
     
  3. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Lang geleden, maar ik meen me te herinneren dat 9F een crew seat is, dus in het ergste geval heb je alleen met start en landing iemand voor je
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ja klopt ..Laatst zag ik er ook eentje zitten. Wel raar dat dus bij cruciale momenten van start en landing de nooduitgang is geblokkeerd door een crew?
    upload_2022-8-2_22-39-57.png
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    10F is een emergency exit seat, wel ga ik zelf liever voor de 10A (maar die is al bezet zie ik) omdat je bij start en landing tegen een crew member aan het kijken bent.
    De rest is inderdaad allemaal krap, en Air France maakt er de gewoonte van om he gordijntje nog wat naar achteren te schuiven, dus zoveel later ben je niet eens het vliegtuig uit.
    De bagagebakken worden in principe boven de nooduitgangen ook actief vrijgehouden voor mensen die er echt zitten.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Die crew is er dus juist om de evacuatie te begeleiden, bij de instructie die je krijgt zegt men ook, pas openen op mijn teken.
    Die crewmember zit helemaal niet in de weg, die doet de deur juist voor je open, al moet je wel luisteren naar de instructie omdat bij niet beschikbaar zijn van de crew je het wel zelf moet gaan doen.
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Hij moet wel eerst zijn eigen stoeltje inklappen bedoel ik. een extra handeling dus. Maar goed ik denk da hij/zij inclusief zijn eigen stoeltje alsnog de nooduitgang sneller open krijgt dan een random Pax.
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Top, bedankt voor de reacties. Dat word tijdens vertrek en landing dus even gezellig tegenover een FA zitten en daarna de benen strekken ;)

    Duidelijke foto dit!
     

Deel Deze Pagina