Aanschaf nieuwe koffer, vraag betreft afmetingen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door luukk, 13 jul 2021.

  1. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Goeiedag allemaal.
    Ik hoop dat ik deze vraag op het juiste forum plaats, anders zal ik hem verplaatsen.

    Over enkele maanden ga ik voor een half jaar naar Japan voor mijn stage, hiervoor zit ik alvast te kijken naar een nieuwe koffer. Mijn huidige koffer is behoorlijk klein en die is eigenlijk wel aan vervanging toe. Nu zie ik op de website van de KLM staan dat ze de volgende regels hanteren voor het formaat ruimbagage: "1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch)".
    Zelf zat ik naar deze koffer te kijken, maar als ik dan de berekening (81cm + 55cm + 34cm) aanhoud die KLM gebruikt dan kom ik op 170cm uit. Misschien ligt dit aan mij, maar dit is toch helemaal niet zo groot? Of maak ik een fout?

    Ik hoop dat jullie een idee hebben.

    ~ Luuk
     
  2. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Daar doet KLM helemaal niet zo moeilijk over hoor - en anders gooien ze de bagage bij oversized. Ik raad trouwens een Rimowa aan als je nog in de markt bent voor een koffer.
     
    luukk vindt dit leuk.
  3. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Rimowa heb ik inderdaad ook naar gekeken, alleen twijfel ik of ik dat het geld waard vind. Zelf vind ik het een beetje lastig schatten hoe groot de koffer nou moet zijn voor zo'n lange reis. Kan jij daar iets meer over zeggen?
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Maar als ze er wel moeilijk over doen, zoals afgelopen zomer 1x gebeurde bij mij, dan is een centimeter ook een centimeter. Ik had een koffer laten sealen, daarmee werd 'ie iets groter en dat werd daarna nauwkeurig afgemeten bij de SkyPriority op Schiphol. Uiteindelijk mocht de koffer mee, maar ik ga me dit soort discussies graag besparen voortaan. Regels zijn regels, maar ik voelde mezelf behoorlijk voor l* staan toen ze het kwamen opmeten..
     
    Thijsk, VinceG, Amsterdam en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Rimowa is aardig maar blijf weg van de 'Lite' serie, die gaan bijzonder makkelijk stuk. Bij ons ging een set van 4 van deze koffers een jaar of 5 mee. Zijn over op Tumi. Is wat zwaarder maar een stuk steviger.
     
    luukk vindt dit leuk.
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Blijf je voornamelijk in dezelfde stad, of verhuis je vaak in het komende halfjaar?
    Als je de koffer weinig gebruikt is het mijns inziens het niet waard om een premium koffer te kopen.
    Ik heb zelf een oudere versie van deze:
    https://www.coolblue.nl/product/481...wO3genhE8ShjaYrmowx_Dq9DopX2s2-BoCUJ4QAvD_BwE

    Niet kapot te krijgen, vooral 2 wielen zijn veel minder gevoelig voor schade dan 4 wielen. Welke nog steviger zijn, zijn die koffers die KLM personeel gebruikt (ook van Samsonite).
    Allebei wel een stuk lelijker dan Rimowa ;)
     
    FlyingFonz en luukk vinden dit leuk.
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Tot nu toe nog nooit problemen gehad bij KLM met bagage de afgelopen 15 jaar. Moet wel zeggen dat we altijd BC vliegen, dat zal ongetwijfeld schelen. Vorige week 2 nieuwe handbagage koffertjes gekocht, die volgens de fabrikant voldoen aan de IATA normen. Ben benieuwd, vindt ze nogal groot. Ga het meemaken bij onze volgende vlucht.
     
    Amsterdam en luukk vinden dit leuk.
  8. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ik hoop de koffer een paar keer per jaar te kunnen gebruiken, het is i.v.m. covid dat ik een stuk minder vaak weg ben. Wel moet ik zeggen dat ik twee wieltjes niet ideaal vind, ik neig daarom naar een koffer met vier wieltjes.
     
  9. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ging dit over een koffer die met de handbagage mee ging? of de ruimbagage?
    Lijkt me dat ze bij je handbagage strenger zijn betreft de afmetingen.
     
  10. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Tijdens mijn studie in Zweden ben ik tig keer heen en weer gevlogen met KLM. Ik had grote koffers nodig om spullen te verhuizen, en ben vaak heen en weer gereisd. Uiteindelijk via marktplaats voor 20?euro twee oude samsonite koffers gekocht (ouderwetse met handvat aan de zijkant en wieltjes in de hoek). Ze hebben hun werk geweldig gedaan. Dus streep dat ook niet door :)
     
    ErwinLansing en luukk vinden dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    KLM ruimbagage
     
    Thijsk en luukk vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Welke fabrikant beweert dat? IATA zelf weet nog niet dat ze normen hebben.. google maar eens. ‘Carry-on baggage allowance can vary according to the airline, ’
     
    Thijsk en luukk vinden dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Hier ook al jaren een set Samsonite Aeris in gebruik. Zeer degelijke koffers, value for money.
     
    luukk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina