*A lounges op FRA; Beste strategy ?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door JustinCase, 13 mrt 2019.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Binnenkort heb ik 2 uur op Frankfurt voordaf ik long-haul vlieg in LH Business Class.

    Nou vroeg ik me af wat de beste StarAlliance lounge(s) is/zijn op Frankfurt?
    Het is rond etenstijd, dus wat lekkers te eten en een noemenswaardige cocktail/drankje zou leuk zijn.

    Gewoon de LH BC lounge pakken die het dichts bij de gate is? Of zijn er lounges die je niet mag missen?
    Las zelf goede verhalen over de Air Canada Maple leaf lounge bv.

    Tips welkom!
     
  2. Hulstenaar

    Hulstenaar Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    ML lounge is even lopen maar een verademing ten opzichte van de vaak enorm drukke LH lounges.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De LH ben ik nog nooit geweest dus ik kan daar weinig over zeggen. Maar de Air Canada lounge vind ik een heerlijke plek.

    De twee keer dat ik er geweest ben was het ook rond etenstijd en lekker rustig. De lounge heeft een mooi design, prima sanitaire voorzieningen en wordt continue opgeruimd/schoon gehouden.

    Wat mij vooral erg goed bevalt is het uitzicht op het platform en de baan. Op FRA komen tenslotte pareltjes voorbij.

    Qua F&B is de lounge niet spectaculair, maar ook zeker niet slecht. Een Franziskaner van de tap of bubbels zijn aanwezig. Qua eten broodjes, soep en 1 of 2 warme gerechten.

    Alvast een goede vlucht gewenst!
     
    lloydje33, Carel1, Erwin en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Jep, voor mij ook de air canada lounge om boven genoemde redenen!
     
    lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb in November vorig jaar bijna een volledige dag op FRA doorgebracht. Mijn ervaring is dat de LH business lounges vaak druk kunnen zijn maar het is er prima vertoeven. De Air Canada Maple Leaf Lounge is ook een mooie lounge en kan rustiger zijn, mooi uitzicht op de vliegtuigen daar.

    Veel lounge plezier:)
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    We hebben tussen aankomst van de kist en vertrek 2:30u (dus nog wel off-borden, en boarden)
    Ik verwacht dat we van de A pier naar de C pier moeten. Wat moet ik verwachten qua transit tijd in de avond? en loont het dan wel om de uitstap te maken naar de MLL? Want ik begrijp dat ik dan nog een extra keer door security moet.
     
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zelf zou ik dan gewoon naar de LH business lounge in de C pier gaan. 2:30 uur is zomaar voorbij. Ik ga ervan uit dat je vanuit AMS op FRA aankomt? Mijn ervaring is dat je vaak nog met de bus naar het terminalgebouw moet. Als je echt naar de MLL wil kan dat zeker in die tijd, maar die zit wil in de B pier. Ik zou gewoon gaan naar de business lounge die het dichtst bij je gate zit, ook al kan het er drukker zijn.
     
    JustinCase vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina