2x apart BC ticket boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jpfr, 30 jul 2017.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik wil graag 2 BC tickets boeken op KLM. Er is slechts nog maar 1 goedkoop tarief beschikbaar. De 2 tickets tegelijkertijd boeken is bizar duur. Nu heb ik 2x apart op de google flights klm link geklikt. Ik krijg daarmee 2 aparte klm tabladen waarmee ik 2x het goedkope tarief kan boeken. Gaat dit goed? En is het niet erg dat ik dat twee verschillende boekingnummers heb? Mijn ouders willen wel graag samen reizen, niet dat 1 straks een wijziging of een andere vlucht oid krijgt.
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Twee boekingsnummers zal niet echt een issue zijn. Er zijn mensen die dit zelfs prefereren. Ik denk echter dat bij het tweede ticket boeken de prijs omhoog zal zijn gegaan, daar je daarvoor de laatste stoel uit de goedkopere fare bucket hebt geboekt.
     
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat trucje heb ik een keer gedaan. Als de goedkope fare bucket leeg raakt, dan kun je alleen alle tickets kopen voor de hogere prijs, of de bestilling opsplitsen en zo kreeg ik twee goedkope tickets en slecht een voor de hogere prijs.
    Enige nadeel van twee boekingen is dat ze niet kunnen zien dat je bij elkaar hoort bij bijv. stoeltoedeling, maar met KLM in BC en van te voren zelf online kiezen is dat geen probleem.
    Maar zoals @Sandor zegt, je zult alleen het eerste ticket voor de lage prijs kunnen krijgen, dus je moet er wel aan denken of je de dure prijs wilt geven voor het tweede ticket.
     
  4. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb vaker 2 aparte boekingen(2 boekingsnummer moeten boeken, omdat dochterlief eerder naar huis gaat of dat ik een week eerder vertrek. Wat ik dan meestal doe is....na het boeken contact openemen met KLM om de boekingen aan elkaar te laten koppelen, zo reizen we iig of op de heen weg samen of op de terug weg. Dat is handig voor online inchecken en/of stoelen te kiezen.
     

Deel Deze Pagina