24hr vertraging

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Arebei, 14 aug 2016.

  1. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraag over het claimen van mijn geld na een vertraging van 24 uur. Wij zijn op 16 juli gevlogen van Amsterdam via Houston naar Bogota. Onze vlucht van Amsterdam naar Houston had 3 uur vertraging, waardoor wij onze aansluitende vlucht naar Bogota gemist hebben en pas de vlucht een dag later vanaf Houston konden nemen. De hulp en service op Schiphol en Houston was prima, hotelovernachting en voldoende vouchers om te eten op beide vliegvelden en hotel.
    Nu wil ik graag gebruik maken van de EU wetgeving en voor ons beide geld proberen te claimen voor deze vertraging. Via EUclaim 'kost' mij dit 29% van de totale som en daarom wil ik dit eerst zelf proberen. Heeft iemand hier ervaring mee en via welke wegen kan ik dit het makkelijkste en snelste doen?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Via de airline zal dit moeten.
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Wat Maan zegt, gewoon via de airline claimen. En geen genoegen nemen met het eerste bod van de airline. :)
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik neem aan United?
     
  5. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Na het sturen van een klacht met vluchtgegevens, boarding pas foto's en verwijzing naar de eu regels Etc. Heb ik gisteren een reactie gekregen van United. We krijgen ieder 600 euro compensatie terug.
    Reactie binnen 4 weken dus en zonder gezeur of moeilijk doen vanuit de maatschappij.

    Hier had ik Euclaim niet voor nodig en dit bespaart dus ongeveer 200 euro pp.
     
    TheoS en high_class vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina