238 mensen in Nederland hebben Ultimate status: van zero naar hero

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 23 nov 2022.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    IMG_0080.JPG Bas Gerressen, directeur KLM Nederland

    In Nederland zijn momenteel 238 mensen "Ultimate", het hoogste level in het loyaltyprogramma van KLM/AF.

    Dat cijfer werd vanavond gemeld door de KLM-directie Nederland tijdens een informeel etentje in het Scheepvaartmuseum voor een deel van de 34 mensen die dit jaar voor het eerst het felbegeerde level haalden. Wereldwijd zijn het er ruim 2000. In totaal doen 20 miljoen mensen mee aan Flying Blue. Dit jaar kregen 700 mensen de status Platinum voor Life omdat ze tien jaar lang meer dan 300 XP punten haalden.

    Met Ultimate is pre-boarding mogelijk op KLM/AF vluchten, 2x een upgrade naar Business Class en hebben reizigers een persoonlijke travel assistent.

    Per dag zijn van de 238 Nederlandse Ultimates zo'n 20 onderweg. De Ultimate-leden werden vanavond aangespoord verbeteringen voor te stellen in het programma. Vrijwel iedereen verlangt naar meer consistentie in het nog jonge programma. "Van hero to zero" was de gevleugelde uitdrukking: soms worden de trouwste veelvliegers in de watten gelegd en soms ook helemaal niet. Ook merken zij verschillen in aanpak bij AF (formeler, gedisciplineerd) en KLM (informeler, improvisatie). De luchtvaartmaatschappij meet nauwkeurig hoe het personeel wordt beoordeeld. Bij AF zijn de scores consistenter dan bij de KLM, maar bij de KLM zijn de cijfers soms hoger dan bij AF (en soms ook lager). Zo zorgde de KLM er al twee keer voor dat iemand blauwe M&M's aan boord kreeg.

    Veelvliegers krijgen naast XP ook UXP punten. Bij 1800 UXP punten zijn ze twee jaar lang Ultimate lid. Binnen die tijd moeten ze opnieuw 1800 UXP punten verdienen, anders vallen ze terug naar "gewoon" Platinum.

    Binnen AF/KLM bestaan gedachten om het UXP level vanaf 2024 anders in te delen. Je krijgt het dan al binnen 1 jaar, bij behalen van 900 UXP punten en de status is dan een jaar geldig. In de hotelwereld bestaan bij veel ketens voor trouwe bezoekers de zogenoemde roll over nights: wie heel vaak komt, mag het volgende jaar een deel van de nachten laten meetellen voor de status van het volgende jaar.
    Binnen AF/KLM wordt er over gedacht om iets soortgelijks te doen: de mensen die meer dan 900 UXP halen binnen een jaar, mogen een restant meenemen naar het volgende jaar.

    Een ander plan, dat al vaste vormen aan neemt, is om in de non-Schengen lounge bovenin, op een rustige plek, een aparte sectie in te richten voor Ultimates waarbij het personeel attent reageert eventuele wensen van de klanten. KLM/AF denkt er ook over de Ultimate een beetje uit de "anonimiteit" te halen en i.p.v. de leden zelf om preboarding te laten vragen, dit vooraf om te roepen.

    AF maakt momenteel forse sprongen in het Ultimate programma. Zo kan in de speciale Ultimate lounge op CDG (2F) nu op afroep voedsel worden besteld. IMG_0102.PNG

    Het is nog een gedeeltelijk experiment, maar de kans is groot dat het een blijvertje is.

    IMG_0103.PNG


    De Ultimates kregen een driegangen diner met drie wijnen, een rondleiding door het museum en het VOC-schip en een tochtje met een boot naar de Oosterdok garage.De helpdesk van de Ultimate was vertegenwoordigd door de manager van de afdeling en twee vaste medewerkers. Zij begroetten de gasten persoonlijk en gaven hen het nieuwste KLM-huisje mee, de Ecury House in Oranjestad. IMG_0106.JPG

    In de wandelgangen van het Scheepvaartmuseum werden ook andere plannen besproken, zoals het deze week door De Telegraaf gemelde idee dat de KLM werkt aan een paspoort app waardoor de paspoortcontrole bij de gate thuis kan worden gedaan en reizigers bij de gate kunnen inchecken door middel van gezichtsherkenning. Een spin-off van dit idee is dat reisbewegingen aan de marechaussee worden doorgegeven, zoals bijvoorbeeld een frequent bezoek aan steeds dezelfde plaats. Daarmee kan de marechaussee beter beslissen of de reiziger zijn gewoonlijke route vliegt en snellere controle toestaan.
    Een KLM manager gaf bespiegelingen over elektrisch vliegen en zuinige vliegtuigen voor 20-30 passagiers die als een soort helikopter mensen veel sneller van luchthaven naar plaats van bestemming kunnen brengen, toekomstmuziek voor 2034 of verder.

    IMG_0105.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    Ready2Board, Urbanjazz, noppie en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Leuk om te lezen, was helaas verhinderd op het laatste moment
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor het delen! Ik zal zelf nooit (ultimate) platinum worden maar ik vind zo’n kijkje in de keuken altijd erg leuk :)
     
  4. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    Dank je voor het delen :) ik zit er de laatste jaren tegenaan te hikken, vorig jaar 1700 uxp gehaald en dit jaar 1600... helaas pindakaas .. ik verwacht volgend jaar overigens veel minder te reizen door omstandigheden dus ga er nu ook niet extra voor op pad om die laatste uxp's bij elkaar te sprokkelen
     
    Ambtenaruh en FindingFlyer vinden dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor het delen!
    Ik zit er ook tegen aan te hikken qua uxp. Ben nog aan het afwegen of ik het waard vind om de laatste uxp te kopen via de sustainabilty opties om ultimate te halen. Zal dan waarschijnlijk een investering van circa € 2.000 worden om de laatste 200 uxp te verkrijgen, wat volgens mij wel opweegt tegen de waarde van de upgrade vouchers die bij ultimate horen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Tja. Dit jaar meer dan 800 uxp gescoord. Vroeger kreeg je dan een PA. Ben eigenlijk behoorlijk teleurgesteld dat KLM dit klaarblijkelijk niet meer doet. Plat4life ga ik wel halen denk ik. Dan dat maar.
     
    Ambtenaruh en Eagle vinden dit leuk.
  7. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Die PA krijg je in het jaar nadat je 800 hebt gehaald.
     
  8. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    het level is nu nog 2 jaar geldig , dus je profiteert er maximaal van
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Die aparte ruimte, waar het blue restaurant zat in de KLM Non Schengen lounge lijkt mij een heel waardevolle toevoeging.
    Ik moet tegenwoordig wat vaker werken op Schiphol, en hoewel ik de werkplekken altijd wel heb omdat ik relatief vroeg er om ben is dat geen garantie, het zou fijn zijn als ik gegarandeerd een beetje rustig kan zitten.
     
  10. Elgertje

    Elgertje Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Een tijdje terug kwam er voorbij dat er een informele app-groep is voor Ulti's. Hoe is daar toegang toe te krijgen?
     
  11. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Dat is de vraag: ik zit daar al enige maanden ruim overheen, maar ik heb nog niets gehoord. Ik denk dat het (tijdelijk) on hold staat?
     
  12. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zoals eerder vermeld wordt het in het jaar nadat de 800 gehaald is toegekend. Als je dat een paar maanden geleden gehaald hebt, dan zal ergens begin 2023 PA moeten worden toegewezen.

    Ik zit zelf op 1200 (sinds 1-9-2021, ingang van mijn nieuwe Platinum jaar, maar helaas lopen de PA / Ultimate jaren niet gelijk aan mijn kwalificatiejaren), dus ik zie begin volgend jaar wel wat dat oplevert. Tot nu toe niet zo nodig, de Platinum lijn werkt prima.
     
    Mark020 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina