2 retourtjes AMS - SGN en SGN - AMS

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Stef, 12 mei 2019.

  1. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Hi!

    Rond eind juni/begin juli wil ik voor ongeveer een maand naar Vietnam gaan. Mijn vriendin woont momenteel in Ho Chi Minh en zal aan het eind van mijn vakantie in Vietnam meevliegen naar Nederland om vakantie te vieren in Nederland / Europa. Ik ben dus op zoek naar 2 retour vluchten. Voor mij AMS - SGN en voor haar SGN - AMS. Mijn retour vlucht op AMS moet hetzelfde zijn als de vertrek vlucht van mijn vriendin.
    Onze data zijn flexibel. De bedoeling is dat ik 3-4 weken in Vietnam zit en zij 4 weken in Nederland en dat dit tussen eind juni begin augustus zal zijn.

    Daarnaast heeft mijn vriendin een Schengen visum nodig (ze is Filipijns). Hiervoor is een vlucht reservering nodig voor de visum aanvraag, bij voorkeur 1 die kosteloos geannuleerd kan worden mocht de visum aanvraag niet lukken. Mijn eigen vlucht hoeft niet annuleerbaar te zijn.

    Zelf kom ik hier niet helemaal uit. De vlucht reservering voor de visum aanvraag kan ik eventueel via een speciale service doen. Maar de 2 vluchten zijn heel erg duur als ik mijn terug vlucht en haar vertrek vlucht gelijk wil houden. Dit kan alleen als 2 losse retourtjes.

    Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik dacht misschien een reisbureau (zelf geen ervaring mee) of direct met een airline bellen.
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Eco?
    Dan zal flexibiliteit je altijd flink wat kosten. Is het niet beter om gewoon een vlucht te boeken die niet flexibel en stukken goedkoper is, aannemend dat de kans dát het visum wordt geweigerd erg klein is?

    Beste optie die ik zo 1-2-3 tegenkom is Aeroflot, bijvoorbeeld:
    AMS-SGN op 26 jun
    SGN-AMS 22-jul voor beide
    AMS-SGN 21 aug

    AMS-SGN-AMS is 688,- en SGN-AMS-SGN 713,-. Via Momondo nog wat tientjes af te halen. Aeroflot is prima en vluchttijden zijn erg goed.

    Nog een edit: als je punten tot beschikking hebt kun je die gebruiken voor flexibele tickets - annuleringskosten vaak maar paar tientjes. Of puntentickets voor aaanvraag gebruiken, die annuleren en dan andere kopen?
     
    TXL-ler vindt dit leuk.
  3. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Websites als buitenlandsepartner.nl staan vol met advies en lotgenotenverhalen van stelletjes die in hetzelfde schuiten zitten of hebben gezeten als jullie. Struin die fora eens af.

    Je hebt zoals je zelf aangeeft een reservering van een ticket nodig (het liefst retourticket omdat dit geen vragen oproept bij behandelaar van het visum, maar dat is niet verplicht). Je hoeft dus niet alvast een ticket te boeken voor de aanvraag. Met het boeken van meer flexibiliteit jaag je jezelf daarnaast alleen maar op extra kosten.

    Probeer de gewenste airline te bellen en vraag om een reserving te maken die vaak na een aantal weken vervalt. Je bent na het verkrijgen van het visum van je vriendin ook geenzins verplicht de route te vliegen van de reservering. Je kunt via elk willekeurig Schengenland naar Nederland reizen als je achteraf een gunstiger ticket tegenkomt. Succes! En laat je niet afschrikken door de bureaucratische molen.
     
  4. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Het was niet je vraag maar ik adviseer je volgende:
    Aanvragen bij de gemeente in je woonplaats: Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking.
    Vervolgens Visum voor je vriendin aan te vragen. Als deze is goedgekeurd heeft ze 3 maanden de tijd om te vertrekken naar NL.
     
  5. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties!
    Over de visum aanvraag maak ik me niet zoveel zorgen. Ik was met name nieuwsgierig of er een misschien een betere manier was om 2 tickets overlappende tickets te boeken. Maar ik kan dit dus het beste handmatig doen door 2x een ticket te boeken? Ik zal ook proberen de airline van de goedkoopste ticket te bellen wanneer de data vast staan.
     

Deel Deze Pagina