185k Amex Points + 60k Avios.. Geen idee hoe te spenderen..

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Arjan93, 23 jan 2023.

  1. Arjan93

    Arjan93 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hi Insideflyers,

    Kijk al even mee op het forum en heb ooit wel mooie tickets kunnen boeken dankzij de tips.

    Heb al veel zitten lezen over award tickets boeken maar elke keer als ik wat probeer te boeken moet ik 200k avios hebben en dan nog 2500 euro bijbetalen of is er geen beschikbaarheid.

    Hulp vraag:
    We kunnen de Amex punten omzetten, maar naar welke maatschappij en voor welke vlucht?

    We zouden graag in maart, mei of september/oktober een vette bestemming bezoeken en vliegen in de business class. We houden van Florida, California, Japan, Canada (Calgary/Edmonton), Thailand en wilden altijd nog een keer naar Australie/Nieuw-Zeeland.

    Zou het onwijs waarderen als we wat pointers kunnen krijgen want de punten staan maar op de amex en inwisselen voor cash voelt ook zonde.

    Originele tips en bestemmingen ook welkom :D

    Alvast bedankt voor jullie tips & tricks!
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  2. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Leuke vraag, ik lees even mee. Heb nu 160k AMEX punten maar kom nog niet ver retour voor 2 personen.
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Bij Qatar Airways kan je veel beter je Avios spenderen dan bij BA. Je kan heel makkelijk je BA met je Privilege Club account linken zodat je instant Avios van de 1 naar de ander kan overzetten. Qatar Airways heeft fixed miles award tickets in principe (tenzij je voor Q2 tickets gaat maar ik zou dat niet doen, zonde). Dus als je ver van te voren zoekt kan je voor prima Avios-prijzen (en een stuk minder taxes & fees als bij BA) met QR in Business vliegen naar bijvoorbeeld Azië. Doordat ze dus niet aan dynamic miles pricing doen betekent wel dat er maar een paar award seats per vlucht zijn, zeker in Business, dus flexibel zijn is key.
     
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Voor 136k punten pp naar westkust USA is mogelijk. Rechtstreeks met KLM naar LA, SF of LV. Dreamliners of 777 dus prima.
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    Zijn ruimschoots voldoende mogelijkheden! Natuurlijk is beschikbaarheid wel een dingetje momenteel.

    Bijvoorbeeld met Cathay / Krisflyer naar Azië, Iberia naar de VS, Qatar naar Azië. Allemaal onder de 100/K in Business Class.

    Het werkt het beste als je de basics van de programma's doorneemt.
     
  7. Arjan93

    Arjan93 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks voor de reacties, heb bij Qatar 2 personen business class retour kunnen boeken naar Doha! Kon ik ook m'n oude Avios inzetten die al jaren stonden.
     
    MoonJ, FlyingBlob en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  8. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zelf ook geprobeerd om via Avios BA bij Qatar Airways te boeken. Ik snap de award functionaliteit bij QA nog niet. upload_2023-4-30_15-7-34.png

    Zo zie ik nooit beschikbaarheid en tevens geen mogelijkheid om bijv voor de zomer AMS-MAD-OPO te zoeken. Voordat mijn AMEX punten over gaan naar BA-QA of IB zou ik wel graag weten hoeveel punten en toeslag in € ik kwijt ben voor een retour AMS- OPO in de zomer. Bij BA krijg ik wel beschikbaarheid en prijzen, de IB zoekoptie is al weken stuk op mijn account.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    QR laat alleen QR vluchten zien. Dat is dus AMS-DOH-XXX.
    Voor OPO zal je waarschijnlijk AMS-MAD-OPO of AMS-LHR-OPO vliegen met IB/BA. IB heeft vaak net iets lagere prijzen dan BA maar die website is m.i. om te janken.
    In dit geval raad ik je aan via BA te boeken. Transfer vanuit AMEX is vaak binnen 36u zichtbaar.
     
    Bjorn en Mathijstil vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina