Fout bij het maken van de databaseconnectie

Dit betekent dat de gebruikersnaam- en wachtwoordinformatie in het bestand wp-config.php onjuist is of er kan geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver op localhost. Wellicht is de databaseserver van de hostingprovider offline.

Als je niet bekend bent met deze terminologie, kun je beter contact opnemen met de hostingprovider. Als je dan nog steeds hulp nodig hebt, kun je het WordPress-supportforum bezoeken.

Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Zouden er echt mensen zijn die voor €2457 SAF zouden kopen om 246 XP te krijgen?

Ruut vindt dit leuk.
  2. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ja hoor ligt er maar net aan wie die 2457 euris betaald

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Nou, niet mijn werkgever in ieder geval :D

michiel1 vindt dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123

Ik heb moeite deze post te begrijpen.

Ruut vindt dit leuk.
  5. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.468
    Trofeepunten:
    203
    Ja, heb zelf 2 jaar geleden een vergelijkbaar bedrag betaald (wel op een zakelijke vlucht, dus netto was het iets van € 1.200). Dit waren de laatste UXP's die ik toen nodig had om op 1800 UXP te komen voor 2 jaar ultimate status. Kosten/baten afweging, maar alleen al voor de upgrade vouchers vond ik het een hele goede deal.

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.192
    Trofeepunten:
    408
    Zoals ik begrijp wil ie Platinum voor life halen en dan met andere luchtvaartmaatschappijen buiten de Skyteam alliantie gaan vliegen :D

lloydje33, Ruut en Eagle vinden dit leuk.
  7. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    308
    Het is niet langer mogelijk om XP te sparen met Basic (Light?) tickets voor binnenlandse en middellangeafstandsvluchten. De tabel is aangepast inclusief een asterisk, maar er staat op de pagina verder niet wat precies de voorwaarden zijn.

Bijgevoegde bestanden:

8. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Zou dat niet op de 'basic' tickets van Transavia slaan? Bij KLM heet de goedkoopste ticketoptie 'light'.
    En als dit de conclusie is, dan is er niets veranderd maar slechts duidelijker aangegeven.

9. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    308
    Nee, want op basic spaar je wel XP bij Transavia als je op de betreffende pagina kijkt.

10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou het fundament onder zakelijk vliegen met de klm behoorlijk aantasten. Ik vlieg Europa en boek altijd light. Zou nu dus gedwongen worden om een nog duurder ticket te kopen. Dan maar privium en mastercard black voor de lounges. Met de klm miles kan je sowieso toch niet veel meer dus laat maar dan?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  12. Mayanja

Mayanja Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    westi vindt dit leuk.
  13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Is het nog steeds zo dat je op vluchten van AF/KLM last minute upgrade naar Business class dat je geen extra XP punten spaart die voor de Business class geldt?

Overigens valt mij op dat mij vrijwel nooit meer een upgrade mogelijkheid wordt aangeboden bij de check in, ondanks de beschikbaarheid.
    Meer mensen deze ervaring?
    Indien je die wel aangeboden krijgt is de upgrade qua prijs nog wel een beetje aantrekkelijk?

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Ja, je krijgt geen extra XP omdat je niet je reisklasse opwaardeert, maar je stoel.

Ik krijg nog regelmatig pushnotificaties of ik niet wil opwaarderen. Maar meestal kijk ik zelf even of er wat tussenzit. Twee weken terug in WBC heen en weer naar BKK en toen zat alles vol en waren er ook geen upgrades meer te koop (een vriendje vloog mee in economy en die kon alleen upgraden naar PE).

15. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Okee ja dat dacht ik al, het blijft wel een vreemde regel vind ik zelf.
    Zeg dan ipv. 30XP verdien je 15XP.

In de KLM app zie je tegenwoordig ook dat je kan upgraden maar dat zijn gewone tarieven. meestal met de check-in als de mogelijkheid er is worden er aantrekkelijke tarieven aangeboden.
    Ook al is dit soms gewoon alsnog ruim € 800 meerprijs.
    Ik denk dat ze soms ook nog wel is kijken naar je status heb ik het vermoeden. mensen met explorer of silver status dat ze eerder een upgrade aangeboden krijgen dan Gold/Platinum members. en dan heb je natuurlijk nog de IPB'ers.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben het met je eens dat het verwarrend is, maar het verschil zit hem tussen je ticket wijzigen versus upgraden. Een wijziging naar een hogere boekingsklasse is natuurlijk taalkundig gezien een upgrade. Maar volgens de ticketvoorwaarden van AF/KLM niet. Een upgrade is niets meer dan een betere stoel in een andere cabine. Maar dan zonder de XP die bij die normaliter bij die hogere boekingsklasse hoort. De demarcatie zit voordat OLCI opent. Daarvoor is een upgrade de facto een hogere reisklasse. Daarna wil revenuemanagement sde overgebleven stoelen voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen.

Je ziet de prijs voor upgrades in de uren nadat de OLCI opent vaak snel dalen. Mensen met een hogere status krijgen upgrades vaak tegen hogere prijzen aangeboden (want meer kans op hogere revenue). Al kreeg ik na mijn laatste WBC vlucht de week erna een stoelupgrade in EBC voor zo'n lage prijs aangeboden dat ik het maar gedaan heb :D

17. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Op zich snap ik je wel en heeft het dus puur te maken met boekingsklasse vs. upgrade.
    Al betaal je naar mijn idee soms voor een upgrade net zo veel als dat je vooraf een hogere boekingsklasse had geboekt.

OLCI heb ik zoals aangegeven al een tijd geen mogelijkheid meer gekregen om te upgraden helaas, ondanks dat er nog wel plek is.
    Wel op Europese vluchten krijg ik vaak die mogelijkheid maar 180 euro bijbetalen voor een vlucht tussen AMS-BRU vind ik toch wat veel!
    Soms heb ik het idee dat stoelen ook gewoon vrijgehouden worden voor IPB'ers.
    Ik wist niet dat de prijs bij de start van de OLCI hoger is dan als je bijvoorbeeld een paar uur later kijkt.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    123
    Weet je zeker dat er plek was in de cabine? BKK- AMS, vriendje vloog mee in economy. Die keek na OLCI voor een upgrade in WBC, maar zag niets. Ik had zag nog vier stoelen vrij die ik kon kiezen, echter zat de WBC weldegelijk vol bij vertrek dus dit waren mensen die nog niet hebben ingecheckt/dat op de airport deden.

PE kon hij wel naartoe upgraden en daar waren inderdaad nog stoelen leeg (zag ik). Revenue management zal de optie om een stoel te kunnen verkopen altijd prevaleren tussen geen upgrade aanbieden. Dat is de reden waarom de prijs van WBC na openen OLCI hoger is en dan langzaam daalt tot het minimum dat ze voor die stoel willen verdienen. Mijn ervaring is dat ze die op populaire routes meestal wel verkopen. ABJ - CDG begon de upgrade altijd boven de €1000, maar daalde deze nooit beneden €999. PE zat rond €499-€399 en dan kreeg je die verschrikkelijke stoelen in de B777-200.

Maar er zijn ook airlines zoals Singapore Airlines wiens beleid het is om geen goedkope upgrades te verkopen gezien het exclusieve karakter van hun product. En dan liever met lege stoelen vliegen (mijn MySQUPgrade in april/mei was qua prijs net zo duur als een business class ticket, dus dat heb ik niet gedaan)

€180 is inderdaad overdreven veel voor AMS - BRU in EBC. Wellicht denkt KLM revenue management deze upgrade of stoel nog te kunnen verkopen aan een last minute zakenreiziger of was een EU-top in Brussel? Mijn intra-Europe EBC upgrade opties zijn altijd rond de €99.

19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Ja ik weet zeker dat er plek was, er waren namelijk in het vliegtuig mensen die nog gingen upgraden naar WBC.
    Tijdens de OLCI zag ik inderdaad ook niets.
    Ik moet wel zeggen dat het om de route AMS-AUA-BON ging en staat best wel bekend dat er ook veel IPB'ers zijn en de WBC eigenlijk altijd wel vol zit.
    Op mijn route dus geen PE maar wel EC, maar dat boek ik eigenlijk altijd standaard op zo'n lange vlucht.

Ik vind een upgrade van boven de € 1000 best fors zo last-minute.
    Ik snap airlines ook wel, die willen natuurlijk het maximale verdienen.
    Het blijft altijd een beetje een rare business eerlijk gezegd.
    Ik denk echt dat airlines het vaak ook per individu bekijken, status, vlieggedrag/historie etc.

Ik vind € 99,00 ook nog best veel als je dan praat voor een vlucht tussen AMS-BRU of DUS. Daarentegen zou het weer niet zo veel zijn als het naar verdere bestemmingen is.

20. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Begin augustus vlieg ik van Amsterdam via Minneapolis naar Albuquerque. Ik heb zo’n 500.000 Flying Blue-miles en heb daar eigenlijk nog nooit iets mee gedaan. Daarom dacht ik: laat ik eens informeren wat een upgrade van Economy naar Premium Comfort of Business Class kost.

Voor Business Class is er op deze vlucht geen upgrade met miles beschikbaar. Voor Premium Comfort kost het 40.000 miles. Nu ben ik benieuwd: is dat een redelijke prijs of juist aan de hoge kant? Ik doe verder nooit iets met m’n miles, maar ik wil ze ook niet zomaar verspillen. Wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina