EVA Air met Boeing 787 naar Amsterdam1 min leestijd

EVA Air 787

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De Taiwanese maatschappij EVA Air verruilt volgend jaar de Boeing 777-300ER voor haar nieuwe Boeing 787-9 op de route Amsterdam – Taipei via Bangkok. Dat meldt Routesonline. Met ingang van 9 juli zal de drie-wekelijkse vlucht – op dinsdag, donderdag en zaterdag – worden uitgevoerd met de Dreamliner. Hiermee komt echter ook de Premium Economy Class te vervallen.

EVA Air 787

De Star Alliance maatschappij, tevens geclassificeerd met 5 sterren van Skytrax, heeft onlangs haar eerste 787’s ontvangen. Deze zijn uitgerust met een vernieuwde cabine. In Economy Class is er de standaard 3-3-3 indeling met 278 stoelen. Passagiers hebben de beschikking over een 12 inch Full HD scherm voor het entertainmentsysteem en verschillende aansluitmogelijkheden om elektronica opgeladen te houden.

In de Business Class – bij EVA Royal Laurel Class genaamd – is de indeling 1-2-1 met 26 full-flat stoelen. Het scherm voor entertainment meet hier 18 inch.

EVA Air business
EVA Air’s nieuwe business class

Op de 777-300ER had EVA de reverse herringbone stijl stoelen. Persoonlijk vind ik dit een beter product. Maar waarschijnlijk kan EVA de grotere premium cabine niet vullen vanaf Amsterdam, vandaar de inzet van een vliegtuig met 30% minder Business Class stoelen. Hierbij is het wel jammer dat de Premium Economy verdwijnt op de route naar vooral Bangkok. Richting Taipei vliegt ook China Airlines. 

Reacties

  1. Willem van Zijl zegt

    Er wordt torenhoog opgegeven over de Dreamliner. Mijn ervaring met dit toestel was dat de economiestoelen een achteruitgang zijn vergeleken met de Boeing 737 die nu door Eva wordt gebruikt op de route AMS-BKK. De stoelen zijn krapper, ongemakkelijk en hard en dat ga je goed merken op een lange vlucht. De populaire Premium/Elite klasse schrappen maakt EVA van de topper op de route AMS-BKK tot een 13 in een dozijn maatschappij.

    • The Flying Dutchboy zegt

      Het vervallen van de Premium Economy is inderdaad zone. Zet EVA Air op dit moment een Boeing 777 met 9 of 10 per rij in naar Amsterdam? Als het 9 per rij is gaat de 787 ook inderdaad ten koste van een bredere stoel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *