Air France – KLM begint reis start-up

Air France-KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Vorige week werd bekend dat Air France wellicht wil stoppen met Joon. De nieuwe CEO zou weinig zien in het jonge merk. Het kan natuurlijk ook een kans kan zijn om nieuwe innovatieve concepten te testen. Blijkbaar wil Air France – KLM het over een andere boeg gooien als het gaat om de toekomst van de luchtvaart. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep komt nu met een Start-up Studio genaamd BigBlank. Zorgt deze start-up ervoor dat het bedrijf innovatief blijft?

Concurrentie

In de luchtvaartsector is veel concurrentie. De reiziger heeft talloze opties en is vaak niet gebonden aan één maatschappij. Bovendien is het zeer gemakkelijk om vliegreizen (online) met elkaar te vergelijken, zowel qua service als natuurlijk de prijs. Het is dan belangrijk om onderscheidend te blijven ten opzichte van de concurrentie. Om tijdig op de hoogte te zijn van de meest actuele ontwikkelingen in de luchtvaart start het bedrijf nu een special reis start-up, genaamd BigBlank.

BigBlank

De start-up moet de kweekvijver van innovatieve projecten worden. Deze projecten kunnen weer leiden tot nieuwe onderdelen en/of bedrijven binnen AF-KLM. Het is de verwachting dat BigBlank veel sneller nieuwe trends, ontwikkelingen en veranderende klantvoorkeuren kan oppikken. Dit moet dan weer vertaald worden in nieuwe reiservaringen. De projecten zullen uitgevoerd worden door ondernemers. Zij mogen wel putten uit de ervaring van medewerkers van de airline.

De start-up zal een onafhankelijk en agile onderdeel van AF-KLM worden. Het onderdeel zal geleid gaan worden door Hubert Riondel. Hij zal de CEO van BigBlank worden. Daarnaast is hij piloot bij Air France in de Boeing 777. Er is tot 800.000 euro beschikbaar om in de projecten te investeren. De start-up heeft ook een eigen website. De beschikbare informatie op de website is momenteel nog summier. Zodra er daadwerkelijk projecten uitgevoerd worden dan zal er waarschijnlijk nieuwe content geplaatst worden.

Het kantoor van BigBlank is gevestigd in het centrum van Parijs (Bron: BigBlank / Air France - KLM)
Het kantoor van BigBlank is gevestigd in het centrum van Parijs (Bron: BigBlank / Air France – KLM)

Toekomst

Zorgt deze start-up er daadwerkelijk voor dat de airline innovatief blijft? Zowel Air France als KLM vernieuwen periodiek de vloot. Bijvoorbeeld door de cabine te verbouwen of door nieuwe toestellen aan te schaffen. Echt inspelen op de nieuwste trends doet het bedrijf nog niet. BigBlank zou daar zeker verandering in kunnen brengen. Maar de vraag is of 800.000 euro daarvoor genoeg is. Hopelijk laten de nieuwe innovaties niet te lang op zich wachten en zien we snel resultaat aan boord.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *