Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Misschien handig om een master thread te maken, aangezien ik net ook al in een verkeerd topic postte?
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Wat is wijsheid?
    Mijn broertje zit op dit moment in Melbourne voor studie en mijn ouders zouden eventueel begin december langs willen gaan. Ik zat een beetje te kijken op de miles calculator van Skyteam en zag dat een retourtje business 250.000 miles kost. Vrij fors natuurlijk. Hebben jullie nog tips om dit omlaag te krijgen? Zo niet is het dan een idee om met Air France te vliegen ipv KLM (betere business class?)

    Bvd
     
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk helaas van niet. KL/AF awards zijn gewoon knetter duur. Je kan misschien combineren met een promo naar Azie?
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @Mike of @SVDH zouden jullie deze aub sticky willen maken? Wel zo handig als ie bovenaan blijft staan voor nieuwe leden, dan weten ze meteen waar ze terecht kunnen met award vragen :)
     
    Valentijn en high_class vinden dit leuk.
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als het perse in C moet dan ga je vrij duur uitkomen inderdaad...
    Er is momenteel een -25% promo voor december met AF naar Vietnam voor 150k retour. Moet je natuurlijk nog wel door naar Melbourne (en ga je ws. toch nog op die 250k uitkomen...)
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Sure :)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Kunnen mijn ouders ook wat miles burnen voor het weer verwaterd.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    als het ook in Y mag, en ietsje eerdere, kun je misschien via China boeken, daar zitten in November 3 bestemmingen in de 50% promo (40k retour).
     
    high_class vindt dit leuk.
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Binnenkort ga ik een Flying Blue classic award boeken van SEA naar AMS. Nu wil ik graag het meeste uit mijn award miles halen en vraag me af of ik een stopover kan maken in Orlando om daar wat vrienden te bezoeken. Is dit mogelijk met een one way en hoe lang mag deze stopover duren?
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ok, heb zelf Skymiles ook even gecheckt en daar geven ze ook geen stopovers. Dan ga ik denk ik toch maar voor SEA naar AMS met DL met een layover van ruim 12 uur op DTW. Heb ik toch nog een stop in m'n reis.:)
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2015
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Met betrekking tot een Award ticket met AAdvantage miles vroeg ik me het volgende af. Vandaag zag ik @BWempe noemen dat een Etihad First ticket LHR - AUH 40/k miles kost. Nu lees ik elders dat deze minstens het dubbele moet kosten (of ik begrijp het gewoon verkeerd). Kan iemand daar opheldering over geven? Ik heb familie in Abu Dhabi en een retourtje Etihad First lijkt me gaaf.
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Credits naar @WorldTraveller13, hij heeft het mij gisteren uitgelegd tijdens de borrel.
    Het proces van boeken zit eigenlijk heel simpel in elkaar: log in op je Etihad account, en produceer een award booking, waarbij je zoekt naar First Apartments, als GUEST AWARD. Als je deze hebt gevonden, hou je de vluchtnummers bij de hand, bel je AA en kan je ze laten boeken:)
    Mocht je een enkele reis willen boeken, vlieg dan AUH-LHR; scheelt zo'n €250 aan belastingen in vergelijking met LHR-AUH:p
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx, dit is nuttig om te weten. Ik rekende er al op dat ik het dubbele kwijt was!
     
  14. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Die prijs geldt voor een volledig 'Europa-Midden Oosten' ticket, dus ook binnen Europa of het Midden-Oosten kun je er gewoon vluchten aan vast plakken zonder meer te betalen dan 40K miles. Die vluchten zullen binnen Europa hoogstwaarschijnlijk in business ipv first zijn (tenzij je dingen als DME-LHR ertussen weet te krijgen). Zolang je niet in Londen start maar er alleen een connectie hebt, betaal je ook niet de forse premium-toeslagen die de UK rekent op vluchten die daar beginnen.

    Je kunt natuurlijk ook (gratis) doorvliegen vanuit AUH. Het 'Midden Oosten' bij AA loopt door tot India/Malediven/Bangladesh/Nepal. In die regio heb je ook een aantal First Class-vluchten met bijvoorbeeld Etihad, Qatar of Jet Airways (die je allemaal met AA miles kunt boeken).

    Hoeveel je precies (om) mag vliegen, hangt af van je bestemmingen, dat kan je opzoeken in Expertflyer of hier aan iemand op het forum vragen of hij/zij dat voor je op wil zoeken. Met een beetje knutselen zou je bijvoorbeeld FRA-MAD (LAN 787), MAD-LHR (IB A340), LHR-AUH (EY A380 First), AUH-DEL (EY/9W 777 First), DEL-KTM (9W, 737) kunnen vliegen voor 40.000 miles en 100 euro ofzo (die 100 euro is overigens uit de lucht gegrepen, maar zolang je longhaulvluchten met BA vermijdt, vallen de toeslagen bij AA over het algemeen erg mee).

    Als je eindbestemming AUH is, is je speelruimte met vluchten wat beperkt, maar een 'eenvoudige' AMS-LHR-AUH levert natuurlijk geen enkel probleem op!
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx @Valentijn! Dit is inderdaad de moeite waard om eerst mee te puzzelen! Ik heb inmiddels een Expertflyer abonnement om te zoeken op SWU's (die vanaf Europa vrijwel niet te vinden zijn). Zal binnenkort eens proberen een mooie route in elkaar te zetten.
     
  16. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Top! Dit soort routes komen overigens niet in één keer uit Expertflyer rollen. Handmatig bij elkaar sprokkelen op verschillende websites en dan AA bellen met alle vluchtnummers werkt het beste. Voor de maximale afstand kun je onder Travel Information de 'Max Permitted Mileage' vinden, die je bij AA met 25% mag overschrijden (dus AMS-AUH is bijvoorbeeld MPM4185, maar je mag 5231 vliegen tussen die steden). AMS-LHR-AUH is 3663, dus daar heb je nog genoeg speelruimte!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  17. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Toevallig (not really ;)) heb ik gisteren hier naar zitten kijken. Zijn er nog tips voor EY beschikbaarheid in F te zoeken. Ze lijken zeer schaars.
     
  18. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
  19. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Voor goede tips houd ik me ook graag aanbevolen! Ik zit zelf altijd gewoon handmatig alles te proberen op de EY-website.

    De A380-beschikbaarheid is inderdaad erg slecht (behalve last minute), maar veel 'gewone' First class-beschikbaarheid is prima: vanaf Düsseldorf naar AUH bijvoorbeeld zijn vrijwel altijd 2 stoelen in F beschikbaar (AMS en BRU hebben helaas geen F). Dat is weliswaar geen A380-appartement, maar altijd beter dan met een 737 van Transavia naar het Midden-Oosten :D.
     
    Flying doc en Basjep vinden dit leuk.
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Schitterend voorbeeld! 1 ding krijg ik geen vat op. Ik neem aan dat je ongeveer 25% meer mag vliegen dan FRA-KTM. Die vlieger gaat niet op in bovenstaand voorbeeld dus ik heb het vermoeden dat mijn aanname niet klopt :)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina